Анотація
досвіду роботи
Тема досвіду: Формування успішного освітнього середовища на уроках
біології шляхом впровадження інформаційно-комунікаційних технологій
Автор теми досвіду: Бойко Ірма Теймуразівна, вчитель біології
Адреса автора досвіду: Костянтинівська спеціалізована різнопрофільна
школа
І – ІІІ ступенів «Прометей» з поглибленим
вивченням предметів Мелітопольської районної ради
Запорізької області
Контактний телефон: 44-71-73
Головне
завдання розвитку освіти України – підготовка людей високоосвічених.
Кваліфікованих спеціалістів, які здатні творчо працювати, професійно
розвиватися, освоювати нові технології. В процесі модернізації системи освіти
відбувається переосмислення ролі вчителя, підвищуються вимоги до нього. Вчитель
повинен бути професійно компетентним. Готовим до співтворчості зі своїми
учнями.
Призначення
уроку біології – розвиток людини, яка розуміє свою важливість у навколишньому
середовищі. Яка є екологічно вихованою та розуміє наслідки недбалого відношення
до природи. Вивчаючи науково-методичну літературу та набувши власного досвіду,
вчитель робить висновок, що найефективніший метод біологічної освіти – це
використання ІКТ на уроках біології. Саме інформаційні технології здатні
розкрити сутність складних явищ природи та у доступній формі подати їх
суб’єктам навчальної діяльності. Використання вчителем різних технологій
навчання, методів та прийомів відіграє важливу роль в організації
навчально-виховного процесу. Залучаючи школярів до навчання, вчитель
використовує різноманітні сучасні навчальні матеріали. Педагог пробуджує
зацікавленість у вивченні предмету, формує та розвиває в учнів навички
самостійної, пошукової, творчої роботи.
Між учителем і учнем складаються «суб’єкт-суб’єктні»
стосунки. Учитель часто виступає в ролі помічника, консультанта, що заохочує оригінальні
знахідки, які стимулюють активність, ініціативу, самостійність.
Навчання з використанням ІКТ є не лише повідомленням певної суми знань
учнем, але і розвитком у них пізнавальних інтересів, творчого відношення до
справи, прагнення до самостійного " добування" і збагачення знань і
умінь.
Одним із
напрямів впровадження ІКТ є участь вчителя у Національному проекті «Відкритий
світ» з використанням програми SMART та активатора мультимедійної поверхні.
Актуальність досвіду полягає у визначенні напрямку методичного пошуку,
способів формування життєвої компетентності та знаходження шляхів підвищення
особистісного творчого потенціалу учнів, їх прагнення до самореалізації і
життєвого успіху.
Провідна ідея досвіду полягає у виявленні і апробації форм і методів
застосування нових інформаційних технологій в учбово-виховному процесі для підвищення якості знань учнів з біології,
розвитку їх творчих здібностей.
Новизна ідеї полягає у створенні оригінальних розробок (презентацій,
тестових завдань, відеоматеріалів. буклетів),
які допоможуть у цікавій для учнів формі засвоїти навчальний матеріал. Розкрити
складні біологічні процеси, зрозуміти їх сутність.
За інноваційним потенціалом мій досвід є модифікаційним.
Адже, я, як вчитель, через шлях спроб і помилок відпрацювала свою методику
роботи з класом та з кожним учнем.
Немає коментарів:
Дописати коментар