Анотація досвіду роботи

                                                             Анотація
досвіду роботи
Тема досвіду: Формування успішного освітнього середовища на уроках біології шляхом впровадження інформаційно-комунікаційних технологій
Автор теми досвіду: Бойко Ірма Теймуразівна, вчитель біології
Адреса автора досвіду: Костянтинівська спеціалізована різнопрофільна  
                                          школа І – ІІІ ступенів «Прометей» з поглибленим 
                                         вивченням предметів Мелітопольської районної ради     
                                         Запорізької області
                                         Контактний телефон: 44-71-73
Головне завдання розвитку освіти України – підготовка людей високоосвічених. Кваліфікованих спеціалістів, які здатні творчо працювати, професійно розвиватися, освоювати нові технології. В процесі модернізації системи освіти відбувається переосмислення ролі вчителя, підвищуються вимоги до нього. Вчитель повинен бути професійно компетентним. Готовим до співтворчості зі своїми учнями.
Призначення уроку біології – розвиток людини, яка розуміє свою важливість у навколишньому середовищі. Яка є екологічно вихованою та розуміє наслідки недбалого відношення до природи. Вивчаючи науково-методичну літературу та набувши власного досвіду, вчитель робить висновок, що найефективніший метод біологічної освіти – це використання ІКТ на уроках біології. Саме інформаційні технології здатні розкрити сутність складних явищ природи та у доступній формі подати їх суб’єктам навчальної діяльності. Використання вчителем різних технологій навчання, методів та прийомів відіграє важливу роль в організації навчально-виховного процесу. Залучаючи школярів до навчання, вчитель використовує різноманітні сучасні навчальні матеріали. Педагог пробуджує зацікавленість у вивченні предмету, формує та розвиває в учнів навички самостійної, пошукової, творчої роботи.
Між учителем і учнем складаються «суб’єкт-суб’єктні» стосунки. Учитель часто виступає в ролі помічника, консультанта, що заохочує оригінальні знахідки, які стимулюють активність, ініціативу, самостійність.
Навчання  з використанням ІКТ  є не лише повідомленням певної суми знань учнем, але і розвитком у них пізнавальних інтересів, творчого відношення до справи, прагнення до самостійного " добування" і збагачення знань і умінь.
Одним із напрямів впровадження ІКТ є участь вчителя у Національному проекті «Відкритий світ» з використанням програми SMART та активатора мультимедійної поверхні.
Актуальність досвіду полягає у визначенні напрямку методичного пошуку, способів формування життєвої компетентності та знаходження шляхів підвищення особистісного творчого потенціалу учнів, їх прагнення до самореалізації і життєвого успіху.
Провідна ідея досвіду полягає у виявленні і апробації форм і методів застосування нових інформаційних технологій в учбово-виховному процесі для  підвищення якості знань учнів з біології, розвитку їх творчих здібностей.
Новизна ідеї полягає у створенні оригінальних розробок (презентацій, тестових завдань, відеоматеріалів. буклетів),  які допоможуть у цікавій для учнів формі засвоїти навчальний матеріал. Розкрити складні біологічні процеси, зрозуміти їх сутність.
За інноваційним потенціалом мій досвід є модифікаційним. Адже, я, як вчитель, через шлях спроб і помилок відпрацювала свою методику роботи з класом та з кожним учнем.


Немає коментарів:

Дописати коментар